#282 Elefant ridning

Rickards födelsedag startade på en bar med en massa engelskmän och thaitjejer med biljard, skratt och lite partydricka. Somnade vid halv tre. På morgonen hade vi storfrukost med pannkakor, paket, ägg, bacon, nutella och goda grönsaker. Därefter tog vi mopparna upp till ett berg för att rida på elefanterna. Super mysigt och läskigt men fick otroligt fina bilder!
Drog sedan vidare in till stan och käka afternoon tea på ett jättefint ställe. Sedan dess har vi spelat pingis och spelat spel här hemma, nu dricker vi lite gott och ska senare ut och käka, om vi orkar!
Biljard står på schemat, skit kul!

#281 Shark beach

#280 Freedom beach

#279 Koh Tao By Night

#278 En paradis Ö del 2

#277 God Jul

God jul på er alla!

#276 Paradis Ö del 1

Igår fick vi skjuts av rasta till en paradis Ö, helt underbar!
Mer bilder kommer upp senare!

#275 Koh tao

Godmorgon på er!
För två dagar sedan åkte vi till den här otroligt fina ön koh tao. Resan var hemsk, båten gungade något fruktansvärt, alla spydde och jag kände pizzan i magen åka upp och ner i magen. Fyfan, mådde dåligt halva dagen efteråt.
Jag har haft problem med internet här så får blogga när jag kan.

#274 Mot Koh Tao!

Nu är klockan tio på kvällen, vi har käkat pizza och väntar nu in en stor taxi som ska ta oss fyra timmar iväg. Bilen hämtar oss ett inatt, fya timmars bilresa sedan tre timmars båtresa innan vi är på den kända Ön koh tao.
Vi ska bo där i fyra nätter, kommer ha datorn med mig.
nu ska jag duscha och packa. ha det bra!

#273 Baskin Robbins

Igår var det blåsigt och lite kallt så vi drog till market village för att käka glass och shoppa lite.
Älskar shoppingcentrat, så mysigt !

#272 sola och bada

Igår låg vi hemma hos mamma och pappa vid deras pool, vid två drog vi iväg till en strand, fick manikyr och softade.

Nu är klockan kvart över elva, vi har precis ätit frukost och städat vårat hus. Bilder på hur vi bor får ni någon dag.
Idag blåser det en hel del så blir kanske ingen strand idag, vi får se.

Ha det bra där hemma! puss

#271 Poolhäng

Idag vaknade vi upp runt sex på morgonen av att jag ligger och drömmer om att jag ger rickard massage och killar honom på låret, vilket jag då också råkade göra på riktigt, så han flyger upp och tror att det är en ödla. Haha fick oss ett litet skratt där på morgonkvisten.
Vi somnade sedan om och vaknade att det plingade på "dörren", så vi sprang upp och där står en thailändare och säljer plattor med dricka. Vi köpte en platta öl och sen gjorde vi oss iordning och drog till mina föräldrars hus. Låg vid den allmänna poolen, käkade äckligt stark mat och har bara softat.
Ikväll blir en riktig slapparkväll, imorgon kör vi apstranden som vi egentligen skulle gjort idag.

#270 Stranden

Idag tog vi sovmorgon till elva, gick upp och åt frukost och vid ett var vi nere på stranden för en härlig dag med sol, bad, badminton, mat och rickard åkte vattenskoter.
Kom hem gjorde oss iordning och drog up på stan för att äta med familjen och några kompisar från sverige. Shoppade på marknaden och fick sedan fotmassage i en timme för endast 60 kr, helt galet!
Nu är klockan halv två och vi ska sova för att tagga inför morgondagen då vi ska till apberget.
Ha det bra!

#269 Lite shopping

Bilderna ger inte kläderna någon rättvisa, men de är jättefina och jag älskar min nya väska. den ser lite mindre ut en vad den egentligen är, den är lite krämvit och tröjorna är super snygga på.
Köpte en bikini också, glömde ta med den så den får ni se på istället.
Mer bilder kommer senare, har inte min kamera här.

#268 Mot stan!

Hejsan!
Idag har vi solat och badat, fick ta det lite försiktigt i solen nu i början. Vi tog sedan en tuc tuc in till village market, käkade god mat och shoppade lite. När vi kom hem hyrde vi mopeder och drog ner till stranden för ett kvällsdopp och en bira.
Nu har vi precis duschat och fixat oss, ska nu gå ner till mina föräldrars hus och vänta in tuc tucen som ska ta oss till en restaurang i city. Ikväll blir det marknad och ännu mera shopping.
Hoppas ni har det bra där hemma, vi har det toppen!
Mer bilder kommer ikväll! puss

#267 Den långa resan till Thailand!

Flyget till dubai var helt okej, vi hade roligt och tiden gick någorlunda fort. Flygplatsen var enorm men väldigt tråkig, dock väldigt fin! Att se dubai uppifrån var sjukt häftigt, se alla skyskrapor, lampor och den stora staden var något nytt.
Att vänta på flygplatsen i fem timmar var så jävla jobbigt, när vi äntligen fick komma på planet till Bangkok somnade vi snabbt. Det var trångt, dålig mat, vi var trötta och satt dåligt så alla var på rätt dåligt humör när vi landade i Thailand.
Resan till Hua Hin gick bra, sov i två timmar och när vi kom fram slängde vi oss i poolen direkt! Gjorde oss iordning, gick ut och åt middag och nu ska vi sova. Rickard ligger redan och sover, han sov knapp någonting på resan, stackarn!
Klockan är nu halv tio på kvällen, imorgon taggar vi för att sola, bada, shoppa, en dag på stranden och att få åka TuckTuck (stavning).

Ha det bra där hemma, mer bilder får ni imorgon! kram

#266 Thailand imorgon!

Nu är jag taggad!
Imorgon bitti runt åtta går bussen som ska ta oss till Arlanda, resan kommer att ta två timmar. Där får vi vänta i tre timmar innan vi åker med planet till Dubai som kommer att ta ca 6 timmar. I Dubai ska vi vara i 5 timmar innan vi kan ta nästa plan till Bangkok. Resan dit tar 6 timmar, sedan ska vi åka taxi till Hua Hin som ligger tre timmar bort. Man kan säga att vi har en lång resa framför oss!

#265 Tack fina malin!

Idag kom jag till skolan och fick två jättefina presenter av min bästa malin! Där i låg fyra par jättesöta trosor och en fin ask med en sjukt snygg navelpiercing!
Tack bästa vännen! Jag älskar dem!

#264 Min födelsedag

I lördags hade jag en fantastisk födelsedag!
Vaknade i min pojkväns armar när mina föräldrar kom in sjungandes i rummet med paket, jordgubbar och tändaljus. Fick väldigt fina presenter, objektivet till kameran var otoligt, utomhusbilderna ovan är tagna med det genom mitt fönster. Sjukt grymt!
Städade, fixade oss och hade det allmänt mysigt. Vid halv fem kom familj, släkt och vänner. Blev allt från sång, skratt, glögg, gröt, skinkmackor, tårta, julgodis, paket och mysigheter.
Moster och per sov kvar, min födelsedag kunde inte ha blivit bättre.
Jag tog aldrig några bilder från vad jag fick av släkt och vänner så vad jag fick var två jättefina halsband, porslinsänglar, en chokladbok, body butter från the body shop, pengar, tekanna och tekoppar och raggsockor av farmor.

Tack alla fina som firade mig!

#263 Julbak/födelsedagsbak

I söndags hade jag och mamma en bakdag. Eftersom att jag fyller på lördag och vi missar den svenska julen har vi valt att bjuda in en massa folk till min födelsedag, då har vi jultema.
Vi ska då äta gröd, skinkmacka, köttbullar m.m. till middag och ha julgodis, olika mousser makroner, cheesecake och mycket mer till dessert. Lite av vad vi bakade är på bilderna ovan.
Det är saffransbullar med vår specialfyllning, vanilj fudge kräm, knäck, jordnötskakor och lakritskolor.
Mer bilder kommer när vi bakat resten :)