Thailand dag 1!

 
Hejsan allesammans!
Efter att malin och hennes mamma hämtade oss hemma i Nyköping vid halv nio åkte vi upp till arlanda och hamnade där till halv elva. Tog bilder, spelade in videos till ett skolarbete då vi ska göra en film om vår resa, gick för fösta gången till starbucks och köpte min första frappucino med kaffe, chokladsås, grädde och is. Hoppade på det största planet jag någonsin sett vid ett och fick vänta ett tag tills planet lyfte. 
Restiden var riktigt jobbig! Den gick så sjukt långsamt, jag hade svårt att somna, det var fyllegubbar som gick runt och skrek precis där vi satt och vi fick lite turbulens. Landade i Bangkok klockan sex (thailänsktid) (24.00 svensktid). Träffade min morfar för första gången som hämtade oss i hans riktigt snygga bil! Sen väntade tre timmars bilfärd till Hua Hin. Stannade på vägen och köpte en varsin fruktdrink innan vi fortsatte. Kom fram till huset klockan tio och har sedan dess badat, solat, bränt mig, malin klippte mitt hår, sovit på solstolen, ätit thaimat på en restaurang och handlat en jävla massa mat på ett supermarket. 
Har precis duschat och fixat håret, vi ligger nu i vår säng och äter påskgodis (ovanligt nog är jag inte ett dugg sugen på det)! 
Ska antingen äta middag på restaurang senare eller så beställer vi hem mat och sitter här och käkar ute vid vårt matbord. 
Vi är sjukt trötta efter den långa resan och bloggar därför mer imorgon när jag har tid! Bilder tas hela tiden så håll utkik! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback