#227 Akuten i 5 timmar

 
Hejsan! Igår på jobbet kände jag att det inte funkade längre, min axel gjorde fruktansvärt ont, mina föräldar var oroliga hemma i nyköping och mina medarbetare på chokladfabriken tyckte jag skulle gå hem. Så jag skyndade mig hem, packade en väska och tog sen tåget hem till nyköping. 
Mamma hämtade upp mig på stationen och sen åkte vi tillsammans till akuten. Satt och vänta totalt i nästan fem timmar. Under de timmarna träffade jag tre sköterskor, en läkare, röntgade ryggen, tog blodprover och satt sedan och väntade på svar. mamma hade laddat med massa godis, dricka och mat, så gulligt! 
Efter alla olika testerna fick jag veta att jag har något som heter lungsäcksinflammation. Jag har därför haft någon typ av lunginflammation som har orsakats av ett virus, jag kan därför inte få någon medicin om jag inte märker att det blir värre. Så jag får gå på ipren, alvedon, dricka mycket varmt och VILA. Jag ska därför stanna här hemma tills jag vet att jag blir bättre och inte riskerar att åka tillbaka. 
 
Skönt att få vara hemma lite, träffa familjen och bli lite bortskämd. Pappa hade köpt en stor fet naturgodispåse som ligger här bredvid mig. Ska öppna den lite senare när jag tittar på pretty little liars avsnittet som kom ut igår. Ska senare ta en liten prommenad med min lilla hund, hon är för mysig nu när jag har kommit hem! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback